تامر عاشور يعلق على صورته مع طفلة السرطان: ”عمري ماتريقت على حد”

جريدة البوابة المصرية
جريدة البوابة المصرية
الشيخ العيسى: الغرب لا يحكم على الإسلام بنظرة واحدة الحركة النقدية لقصيدة العامية فاطمة العوضي.. غيرت الواقع وأصبحت عارضة أزياء محجبة: تركت مهنتي من أجلها تطوير التعليم.. وذوي الاحتياجات التجديد فى القصيدة العربية سموحة يفتتح أكاديمية رياضية جديدة بمدينة نصر الجمعة القادم أزمة النقد الأدبى ”الأندلس للإضاءة” تشارك بأحدث منتجاتها في معرض ”ديزاين شو” عاجل ..حريق ضخم في شارع الزهراء بحي عين شمس بناء ٢١ مدرسه جديده في بني سويف تدخل الخدمه العام القادم وزير الرياضة يوجه بمتابعة واقعة غرق طفل بالنادى الأولمبي ”القومى للحوكمة” يوقع مذكرة تفاهم لتطوير القدرات البشرية فى ريادة الأعمال

فن وثقافة

تامر عاشور يعلق على صورته مع طفلة السرطان: ”عمري ماتريقت على حد”

رد الفنان تامر عاشور على الانتقادات التى طالته واسيئ فهمها بعد نشر في بوست سابق صورة له مع طفلة مصابة بالسرطان وهو يعطيها برتقالة وكان قد علق عليها: "خديها أنت أنا صايم يافاطرة.. بحبك".


وكتب" عاشور"، على صفحته الرسمية بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك:" صباح الخير - انا طول حياتي ومشواري عمري ما اتريقت على حد سليم علشان اتريق على مريض حاش لله- واللي اخد كلامي تريقة على مريض نفوسهم ضعيفة وهم اللي مرضى بيفرقوا بين المريض والشخص الطبيعي.


وتابع: "لو نزلت صورتي مع أي طفل " اللي هو غير مُكلف بالصيام " وقولتله بأي طريقة،"متشربش مياه قدامي يا فاطر " أو "خد دي يا فاطر انا صايم "،حد هيتكلم ؟ مستحيل علشان طفل طبيعي،لكن المريض لاااااا منهزرش معاه زي الطبيعي علشان هو مريض ونفضل نقوله مريض مريض مريض ونحسسه بمرضه من تعامولاتنا ".


واستكمل عاشور:"المرض الحقيقي هو التفرقه بين اطفالنا اللي بصحه جيده ربنا يديهم كل الصحه واطفالنا اللي ربنا اختارهم للمرض،المرض الحقيقي هو ان فكره " المعايره " جاتلك قبل ١٠٠ فكره تانيه ممكن تجيلك من جمال البنت وضحكها وبهجه الصوره وللأسف شوفت كمان حاجه غريبه جدا، ناس كتير قوي محسوبين على "هامش هامش هامش المجال الفني " عمرهم ما شافو مني حاجه وحشه غير اني مباديهمش مواعيد لاقيتلهم تعليقات كأنهم ما صدقوا لاقولي غلطه وانصحهم "العمر بيجري حاولو تعملو حاجه لنفسكم أولى".


وأنهى تعليقه كاتبا:"البنت اللي في الصوره فضلت ف حضني طول تصوير الإعلان وبحبها جدا جدا ومتفقين انا وهي على حاجات كتير قوي قوي هنعملها".