تامر عاشور يعلق على صورته مع طفلة السرطان: ”عمري ماتريقت على حد”

جريدة البوابة المصرية
جريدة البوابة المصرية
الصناعة المصرية والجوانب التي يجب الاهتمام بها الجمعة.. الفنان أحمد إبراهيم فى مهرجان الموسيقى العربية الـ 31 بأوبرا دمنهور تهنئة بالخطوبة السعيدة منصة أيادى مصر لتسويق المنتجات اليدوية والتراثية تشارك فى معرض تراثنا وزير التربية والتعليم يشارك في مؤتمر ركائز تحت شعار التعليم المستدام هو المستقبل وزيرة البيئة تشارك فى فعاليات نموذج محاكاة طلاب جامعة القاهرة لمؤتمر المناخ COP27 وزير الصحة المصري ونظيره السعودي يتفقدان مدينة الدواء المصرية Gypto Pharma نشاط مكثف لوزير التنمية المحلية خلال زيارته لكوريا الجنوبية: مصر تحذر مواطنيها من السفرالي أوكرانيا في ضوء التطورات الأمنية المتسارعة الاستثمارات الكويتية في مصر أحلامي وطموحي دور الكتيبة 163 صاعقة في التمهيد لعبور القوات البرية للقناة

فن وثقافة

تامر عاشور يعلق على صورته مع طفلة السرطان: ”عمري ماتريقت على حد”

رد الفنان تامر عاشور على الانتقادات التى طالته واسيئ فهمها بعد نشر في بوست سابق صورة له مع طفلة مصابة بالسرطان وهو يعطيها برتقالة وكان قد علق عليها: "خديها أنت أنا صايم يافاطرة.. بحبك".


وكتب" عاشور"، على صفحته الرسمية بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك:" صباح الخير - انا طول حياتي ومشواري عمري ما اتريقت على حد سليم علشان اتريق على مريض حاش لله- واللي اخد كلامي تريقة على مريض نفوسهم ضعيفة وهم اللي مرضى بيفرقوا بين المريض والشخص الطبيعي.


وتابع: "لو نزلت صورتي مع أي طفل " اللي هو غير مُكلف بالصيام " وقولتله بأي طريقة،"متشربش مياه قدامي يا فاطر " أو "خد دي يا فاطر انا صايم "،حد هيتكلم ؟ مستحيل علشان طفل طبيعي،لكن المريض لاااااا منهزرش معاه زي الطبيعي علشان هو مريض ونفضل نقوله مريض مريض مريض ونحسسه بمرضه من تعامولاتنا ".


واستكمل عاشور:"المرض الحقيقي هو التفرقه بين اطفالنا اللي بصحه جيده ربنا يديهم كل الصحه واطفالنا اللي ربنا اختارهم للمرض،المرض الحقيقي هو ان فكره " المعايره " جاتلك قبل ١٠٠ فكره تانيه ممكن تجيلك من جمال البنت وضحكها وبهجه الصوره وللأسف شوفت كمان حاجه غريبه جدا، ناس كتير قوي محسوبين على "هامش هامش هامش المجال الفني " عمرهم ما شافو مني حاجه وحشه غير اني مباديهمش مواعيد لاقيتلهم تعليقات كأنهم ما صدقوا لاقولي غلطه وانصحهم "العمر بيجري حاولو تعملو حاجه لنفسكم أولى".


وأنهى تعليقه كاتبا:"البنت اللي في الصوره فضلت ف حضني طول تصوير الإعلان وبحبها جدا جدا ومتفقين انا وهي على حاجات كتير قوي قوي هنعملها".